THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, July 31, 2011

Assalamualaikum Ramadhan ;)

Assalamualaikum readers ;)
hello bloggers .

Esok 1 Ramadhan ;)
everyone knows .
macam mana lah life aku dekat muadzam masa puasa nanti .
this is second time puasa without family .
"without" doesn't mean dah tak ada but jauh .
first masa dekat PLKN tapi tu seminggu je . 
yang kedua ni dekat muadzam .
Esok aku bersahur dekat Selayang but
tomorrow is my first Berbuka at Muadzam .
Esok baru aku balik muadzam sebab tiket habis harini . (ahad : 31 July)
so boleh lahh bersahur dengan family . 
Feels macam sedih je . Banyak benda aku fikir kalau puasa dekat muadzam nanti .
Fikir pasal nak sahur . siapa lah yang nak kejut aku nanti . 
kalau kat rumah ada lahh jugak parents nak kejutkan .
kalau kat muadzam tak ada sape nak kejutkan .
alasan semata-mata =D
Actually tu tak apa lagi .
yang sedih nanti mesti aku sahur sorang-sorang and berbuka sorang-sorang 
kalau roommate aku balik rumah tiap-tiap minggu .
berbuka tak apa lagi . boleh cari member dekat-dekat . 
sahur tu yang lemah tu . dah lah nak bangun payah .
jap-jap nak imagine :

"Kalau roommate tak ada , mesti aku set jam untuk bangun sahur , and then bila dah bangun 
mesti aku mamai sambil berjalan pergi cafe sorang-sorang. takpun aku makan sorang-sorang sambil tengah mamai lagi" 

haishh ! sadisnya . nasib-nasib . 

kalau dekat PLKN tu sahur ramai-ramai , berbuka pun ramai-ramai .
so tak kesah sangat even jauh dengan family .
tapi sekarang , sebilik dua orang je . kalau sorang balik dah tak ada orang lain dah .

try imagine :

"lepas bangun untuk makan sahur , korang nak tak berjalan pergi bilik orang lain 
sedangkan tengah mamai lagi ?"

kalau aku rajin aku pergi lah berjalan kat bilik orang lain ajak pergi sahur .
kalau tak memang aku beli makanan siap-siap kat cafe pastu dah tak payah 
turun makan lagi masa sahur tu ;)

ahh ! aku nak makan nasik jugak masa sahur !
and yang paling penting kat bilik aku kena ada air mineral !
kalau tak nanti aku asyik cari air mineral jeh .
so , pape pon SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK
to all umat Islam expecially muslim bloggers .
update blog update jugak . puasa jangan lupa =)


──────▄▌█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀​▀▀▀▀▀▀▀▀▌
───▄▄██▌█ ║▌║█║▌Ketepiiiiii Ketepiiiiii~~~~ █║▌║▌│
▄▄▄▌▐██▌█ ...Selamat Datang Ramadhan Al-Mubarak...
███████▌█▄▄▄▄ ▒▒▒▒▒▒▒▒▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▌
▀❍▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀​▀▀▀❍❍▀▀ ♥

PUASA JANGAN TAK PUASA TAU!!!! :)





0 comments: